vrijdag 28 januari 2011

Mogelijk samenwerking Zaltbommel en Maasdriel

Commissaris van de Koningin Clemens Cornielje juicht een intensievere samenwerking tussen de gemeenten Zaltbommel en Maasdriel toe. Maar hij begrijpt dat de gemeenteraad van Zaltbommel daar twijfels over heeft.

Dat zei hij vanmiddag tijdens de bijzondere gemeenteraadsvergadering in Zaltbommel, waar hij vandaag op werkbezoek was. “Is samenwerking nog wel verantwoord”, vroeg fractievoorzitter Kees Metz van ZVV namens de hele gemeenteraad. “Of kunnen we beter maar wachten tot de problemen binnen de gemeente Maasdriel zijn opgelost.”

“Ik begrijp en deel uw zorgen”, antwoordde Cornielje. “Maasdriel heeft te lang en te veel incidenten gehad de afgelopen jaren. Maar ik vind het positief dat de gemeenteraad van Maasdriel zich in het rapport over de bestuurscultuur herkent en de urgentie ziet om er iets aan te doen. De gemeenteraad komt met een plan van aanpak en het managementteam is hard aan de slag. Er is de intentie om tot een oplossing te komen, dat is een goed begin. Ik ben positief gestemd en verwacht dat op korte termijn stappen gezet gaan worden.” Volgens Cornielje zou het voor Maasdriel wel eens heel positief kunnen uitwerken als de samenwerking met Zaltbommel intensiever wordt. Momenteel werken de twee gemeenten al nauw samen binnen onder andere de brandweer en de sociale dienst. Wat Cornielje betreft zou er ook ambtelijk meer samengewerkt kunnen worden.

Na afloop van de bijzondere gemeenteraadsvergadering wilde Cornielje niet verder praten over de situatie in Maasdriel. “Ik ben nu op bezoek in Zaltbommel”, zei hij. “Ik geef deze gemeenteraad natuurlijk antwoord als ze vragen hebben over Maasdriel, maar ik vind het niet gepast om nu met de pers in gesprek te gaan over de situatie in Maasdriel.”
(Bron: het kontakt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten